Del de svære tanker med andre via appen coRelate

coRelate er en gratis app, der hjælper ligesindede patienter og pårørende med at finde hinanden, så man aldrig er alene med de svære tanker, bekymringer eller spørgsmål. Nyreforeningen har deltaget i udviklingen af coRelate.

Gennem coRelate kan man dele en tanke med andre, der har samme interesser. Klik på billedet.

Det er helt enkelt. Man downloader appen, opretter en brugerprofil og skriver et indlæg. Til indlægget tilføjer man relevante søgeord eller ’tags’ – så vil dit indlæg dukke op, når andre søger på samme ord. Vil du for eksempel dele dine bekymringer om at blive transplanteret, kan du skrive dit indlæg og ’tagge’ det med ”bekymring” ”nyre” ”transplantation”. Du bestemmer helt selv, hvilke ord der passer bedst. Man kan også chatte med andre direkte.

Nemt at finde andre at tale med

coRelate gør det nemt at finde nogen at tale med, der forstår den situation, man er i. Om man søger en, der har mærket sygdommen på egen krop, eller en der ved, hvordan det føles at stå på sidelinjen som pårørende. Det kan også være en hjælp at tale med andre, mere erfarne patienter eller pårørende, der er længere fremme i forløbet end en selv.

Det er muligt at være anonym i coRelate.

coRelate blev lanceret i foråret 2017. Download appen ved at søge på ’coRelate’ i AppStore eller GooglePlay. Læs mere om coRelate-appen på www.corelate.org