Indsamling, samarbejdspartnere og sponsorer

Nyreforeningen gennemfører løbende indsamlinger til foreningens arbejde og specifikke formål.

Indsamlingsnævnet er orienteret om foreningens indsamlinger af nedenstående typer via journal nr. 17-921-00205. På indsamlingsnævnets hjemmeside kan du se en liste over indsamlinger, som er anmeldt til Indsamlingsnævnet, samt de organisationer m.v. som kan foretage indsamlinger uden anmeldelse efter de gældende indsamlingsregler, som trådte i kraft den 1. juli 2014.

Nyreforeningens indsamlingsaktiviteter 2017

Der kan doneres direkte til Nyreforeningen via Mobil Pay nr. 50 93 59 53, bankoverførsel til reg.nr. 3129 konto nr. 000 927 2100 eller donation på Nyreforeningens hjemmeside.

Organisationens indsamlinger foregår ved opfordring til støtte via direct mail, online medier – herunder foreningens hjemmeside samt sociale medier, i foreningens oplysningsmaterialer og trykte kalender samt indstik i medlemsblad.

Derudover foregår indsamlinger på frivilliges og sympatisørers initiativ foruden indsamlinger i samarbejde med eksterne samarbejdspartnere.

Samarbejdspartnere

Nyreforeningen samarbejder løbende med andre organisationer med henblik på at skabe større synlighed og generere støtte til foreningens arbejde.

Vimobil: Vi har en medlemsaftale med telefonselskabet Vimobil. 10 procent af det, man betaler for sit abonnement hos Vimobil, går til Nyreforeningen. Abonnementet koster det samme, man betaler ikke ekstra – og donerer altså gratis til Nyreforeningen.

BetterNow: På indsamlingsplatformen www.betternow.com gennemføres løbende egen-indsamlinger til foreningens arbejde.

DrugStars: Drugstars er en app, hvor du optjener point for hver gang, du husker at tage din medicin. Brugeren vælger efterfølgende, hvilken forening/organisation de opsamlede point skal doneres til, hvorefter pointene veksles til rigtige penge.

The Call Company: Vi samarbejder med The Call Company om telemarketing kampagner.

Q8: Vi har en medlemsaftale med Q8, så medlemmer af Nyreforeningen opnår rabat og adgang til en række fordele hos Q8.

Din Arv: Din Arv er en digital testamente-løsning, hvor man kan lave sit testamente. Her kan brugere blive opfordret til at betænke Nyreforeningen i deres testamente.

TestaViva: TestaViva er en digital testamente-løsning, hvor man kan lave sit testamente. Her kan brugere blive opfordret til at betænke Nyreforeningen i deres testamente.

Sponsorer

Øvrige fundraising-aktiviteter

Årligt lotteri fra 15. marts – 15. juni.  Nyreforeningen afholder hvert år et landsdækkende lotteri med tilladelse fra Spillemyndigheden.

Derudover indsamler flere af Nyreforeningens kredse via lokale julelotterier.

Telemarketingkampagner med henblik på hvervning af nye medlemmer og/eller bidragsydere.