Nyreforeningens lotteri

lotteri-2016

Nyreforeningens lotteri starter den 15. marts og slutter den 15. juni 2017. Overskuddet fra salget går som altid til Nyreforeningens arbejde for mennesker berørt af nyre- eller urinvejssygdom. Vi kan ikke love, at du vinder – men vi kan garantere, at du støtter en god sag!

Køb lodsedler

Indtast dit ekstrachance-nummer

Sælg lodsedler
Tilmeld dig som sælger
Typiske spørgsmål fra sælgere
Hjælp os med at gøre lotteriet til en succes
Salg til medlemmer

Sælg lodsedler – støt en god sag og tjen penge

Vil du støtte en god sag samtidig med, at du tjener penge til dig selv, klasse- eller klubkassen? Så meld dig som sælger for Nyreforeningen. Lotteriet begynder d. 15. marts og slutter igen d. 15. juni.

Du kan enten sælge lodsedler på egne vegne eller til fordel for din klasse, klub eller forening. Vi giver 9 kr. i provision for hvert solgt lod. Sælger du for din klasse, klub, forening eller lignende er indtægten skattefri.

Kan I sælge mange lodsedler, så deltag i DM i lodseddelsalg. Den klasse, klub eller enkeltperson, som sælger flest lodsedler vinder 10.000 kr. Andenpladsen vinder 5.000 kr., og tredjepladsen vinder 3.000 kr. – oveni det beløb I tjener pr. solgt lodseddel. Sidste års vindere solgte godt 2.000 lodsedler, og tjente i alt over 28.000 kr. I år er provisionen en krone højere, og der er dermed mulighed for endnu større indtjening.

Du bestemmer selv, hvor mange lodder du vil forsøge at sælge. Du kan altid bestille flere lodsedler og dem, du ikke får solgt, skal du blot sørge for at returnere ved salgsperiodens udløb.

Bemærk at DM i lodseddelsalg slutter den 1. juni, selvom salgsperioden varer til 15. juni. For at deltage i konkurrencen skal dit hold altså have afregnet for solgte lodsedler pr. 1 juni. Det gør vi for at vinderen kan kåres, inden skolerne og idrætsklubberne holder sommerferie.

Tilmeld dig eller dit hold her på siden.

Læs hvad en af vores trofaste sælgere – Boldklubben Friheden – har fået ud af at sælge lodsedler.

Tilmeld dig som sælger

Udfyld felterne herunder og tryk send, så er du tilmeldt som sælger. Du vil herefter blive kontaktet af vores lokale lotterikoordinator i dit område.

Meld dig som sælger

Typiske spørgsmål fra sælgere

• Hvornår kan jeg/vi sælge lodsedler og hvor tilmelder man sig?

Salgsperioden er fra den 15. marts til 15. juni 2017. Du tilmelder dig her på siden og vil inden lotteriet begynder blive kontaktet af Nyreforeningen lotterikoordinator i det område, du bor i.

• Hvad kan jeg/vi tjene?

Du/I tjener 9 kr. for hvert solgte lod a 25 kr.

• Hvem kan blive sælger?

Alle kan blive sælgere – ung som gammel, pige som dreng, enkeltperson som hold. Vil du støtte en god sag og tjene penge samtidig, så meld dig.

• Er provisionen skattepligtig?

Sælger du på egne vegne, er provisionen skattepligtig. Sælger du derimod på vegne af en klasse, klub, forening eller lign. er provisionen ikke skattepligtig.

• Hvordan afregner jeg, når salgsperioden er slut?

Du skal udfylde den afregningsblanket, du modtager sammen med lodsedlerne. Derudover skal du indbetale salgssummen fratrukket din provision på 9 kr. pr. lod.

• Hvor kan man sælge lodsedlerne?

Du kan sælge lodsedlerne ved at gå fra dør til dør, ved arrangementer, på gader og stræder. Enkelte steder kræver det dog tilladelse f.eks. i et butikscenter o. lign.

• Mange svarer, at de ikke har kontanter

Det kan være en rigtig god ide at opsøge f.eks. loppemarkeder og andre steder, hvor folk typisk har kontanter på sig. Har du Mobile Pay, kan du også vælge at modtage betaling elektronisk.

• Hvor mange lodder skal jeg sælge?

Du bestemmer helt selv, hvor mange lodder du vil forsøge at sælge. Du kan altid bestille flere lodder, hvis du løber tør. Dem, du ikke får solgt, skal du blot returnere ved salgsperiodens slutning.

• Hvad går pengene til?

Overskuddet fra lotteriet går til Nyreforeningens arbejde til fordel for mennesker berørt af nyre- eller urinvejssygdom. Indtægterne fra lotteriet er en af foreningens vigtigste indtægtskilder og sikrer, at vi kan tilbyde rådgivning, afholde kurser og andre aktiviteter.

Hjælp os med at gøre lotteriet til en succes

Jo mere vi sælger, des mere gavn kan vi gøre. Der er mange måder, du kan hjælpe til, at lotteriet bliver en succes:

• Meld dig som sælger
  • Saml en gruppe sælgere og meld dig som holdkoordinator
  • Fortæl venner, familie og bekendte om muligheden for at købe og sælge lodsedler
  • Del og ”synes godt om” opslag om lotteriet på facebook
  • Sæt hverveplakater op i dit lokalområde. Download plakat: Lotteri plakat 2017

Salg til medlemmer

Nyreforeningen er organiseret i 16 lokalkredse. Er du medlem af Nyreforeningen vil du afhængigt af hvilken kreds, du er medlem hos, modtage lodsedler med posten.

Har du ikke modtaget lodsedler eller opfordring til køb fra din lokalkreds, kan du købe lodsedler her på hjemmesiden fra den 15. marts – 15. juni 2017.

• Hvorfor har jeg fået tilsendt lodsedler?

En række kredse har tradition for at sende lodsedler ud til deres medlemmer i håb om, at medlemmerne ønsker at købe lodderne og derved støtte såvel landsforening som kreds. I andre kredse nøjes man med at sende et brev ud med opfordring til at købe – enten direkte hos kredsen eller i Nyreforeningens webshop.

• Er det frivilligt, om jeg vil deltage i lotteriet?

Uanset hvilken kreds du bor i, er det selvfølgelig frivilligt, om du ønsker at købe lodsedler og deltage i lotteriet.

• Hvorfor bliver jeg bedt om at returnere mine lodsedler, hvis jeg ikke vil spille med?

Du bliver bedt om at returnere eventuelt uønskede lodsedler, fordi kredsen hæfter for mistede lodder. Det skyldes, at Nyreforeningen i forbindelse med revision af lotteriregnskabet skal kunne redegøre for både solgte og usolgte lodder.

• Hvor skal jeg henvende mig, hvis jeg ikke ønsker at modtage lodsedler i fremtiden?

Hvis du ikke vil have tilsendt lodsedler fremover, skal du kontakte din kredsbestyrelse.

Maria-rejser-og-lotteri

Maria Helene Olesen