Rejser

Hirtsals rejser

Nyreforeningen arrangerer hvert år et antal rejser til udlandet for vores medlemmer. Derudover driver vi to feriehuse i Jylland, som alle medlemmer kan leje sig ind i.

Det er Rejseudvalget, som arrangerer samtlige udlandsrejser, og det er Feriehusudvalget, som har ansvaret for de to feriehuse. Har du ris eller ros, forslag til kommende rejser eller vil du gerne give en hånd med som frivillig, så kontakt Rejseudvalget eller Feriehusudvalget.

Læs om
Rejser til udlandet
Lej feriehus i Nordjylland
Lej feriehus i Midtjylland
Book feriedialyse i Danmark

Rejser til udlandet

Her slår vi kommende udlandsrejser op, når de er klar til at blive annonceret.

Lej feriehus i Nordjylland

skallerup-sl

Nyreforeningen købte i 2000 et sommerhus ved Skallerup Klit, beliggende Klitmarken 5, Nørlev, 9800 Hjørring. Sommerhuset ligger ca. 600 m fra havet, ca. 12 km. vest for Hjørring og 2 km. fra dialysen i Skallerup Seaside Resort.

Huset, der er bygget i 1999, er på godt 80 kvm. Huset er el-opvarmet, men med en stor brændeovn. Huset indeholder i øvrigt alle moderne faciliteter inklusive vaskemaskine, opvaskemaskine og TV. Der er i alt 6 sovepladser i sommerhuset. Et soveværelse med 2 enkeltsenge, ekstra bred dør hertil, et værelse med køjesenge og et soveværelse med dobbeltseng. Der er bord og stole til 8 personer, service og bestik til 12 personer og et helt moderne indrettet køkken. Huset opvarmes om vinteren med pejsebrænde i den store brændeovn.

Sommerhuset er renoveret i efteråret 2011, således at det nu er mere handicapvenligt. Der er flisebelægning ved indgangspartiet samt kørestolsrampe og ekstra bred indgangsdør. Badeværelset er totalrenoveret med hæve/sænke vask, greb ved toilet, bruseniche uden kant samt greb. Der er badebænk på badeværelset og skydedør ind til badeværelset.

Det er en fordel at have bil til rådighed – især fordi der er så mange forskellige turistattraktioner. Men det kan også lade sig gøre at komme frem med det offentlige transportsystem. Du kan tage toget til Hjørring og enten bus eller taxa det sidste stykke.

Husdyr er ikke tilladt, dog med undtagelse af fører-/handicaphund. Rygning i huset er ikke tilladt.

Dialyse i Skallerup

Dialysen er beliggende i Skallerup Seaside Resort. Den blev etableret i 1999 og drives af Nyreforeningen. Vi råder nu over 4 dialysepladser. Dialysen har åbent hele året. Dialysen har en fastansat sygeplejerske samt sygeplejerskevikarer fra Hjørring og Aalborgs dialyseafsnit. Dialysebehandlingen er gratis for dig, da behandlingen betales af din region.

Dialysen Skallerup Klit
Skallerup Seaside Resort
Nordre Klitvej, Skallerup
9800 Hjørring

Hent dialysepapirer:

Dialyseordination

Kaution Skallerup

Dialysetider

Turistattraktioner nær Skallerup

Hvis du er til akvarier og fiskerihavn, så ligger Hirtshals kun 15 km væk. Nyfangede fisk kan købes ved de små både, der ligger ved kaj for enden af fiskeriauktionen.

Mårup kirke, som forhåbentlig ikke falder i havet foreløbigt, ligger ved Lønstrup, ca. 10 km fra Nørlev – og en rask tur langs stranden bringer én til Rubjerg Knude. Her ligger fyrtårnet, som er totalt tilsandet. Den langstrakte fine sandstrand strækker sig helt fra Skagen og ned til Blåvand. Hjørring med sin hyggelige, lille gågade og mange fine forretninger ligger 12 km fra sommerhuset.

Udlejningstakster for Skallerup 2017

Priserne er for en uge.

Uge 1-6: 2.100 kr.
Uge 7-21: 3.000 kr.
Uge 22-34: 3.500 kr.
Uge 35-47: 3.000 kr.
Uge 48-52: 2.100 kr.
El 2,50 kr. pr. kWh
Rengøring (obligatorisk) 500 kr.

Husleje mm. betales senest 2 måneder før opholdet.
Ved afbestilling senere end 2 måneder før opholdet, refunderes huslejen ikke.
Lejer opfordres til at sikre sig afbestillingsforsikring.

Ansøgning om ophold sker ved henvendelse til Birthe Nielsen, tlf. 50 93 59 41 eller dialyse@nyreforeningen.dk.

Lej feriehus i Midtjylland

gronbaek-feriehus

I Grønbæk, mellem Silkeborg og Randers, har vi indrettet en hyggelig feriebolig i det gamle Grønbæk Hospital på Erik Glippingvej 1, 8643 Ans.

I 1978 tog Nyreforeningen det dengang 200 år gamle Grønbæk Hospital i brug som et rekreations- og feriested for foreningens medlemmer. Feriehuset er beliggende i byen Grønbæk mellem Silkeborg og Randers.

Efter en kraftig renovering i 1978 fremtræder Grønbæk i dag helt moderne indvendigt med alrum med moderne køkken og spiseplads til 12 personer. Der er 3-4 enkeltværelser og et dobbeltværelse, altså 6 sovepladser.

Huset udlejes til en familie ad gangen.

Dialyse

Der er opstillet et dialyseapparat af mærket Gambro AK 100 i huset. Dialyserne udføres med hjælp fra sygeplejersker fra dialyseafdelingen på Viborg Sygehus. Regionen betaler for behandlingen.

Dialysepapirer

Dialyseordination Grønbæk

Kaution Grønbæk

Udlejningstakster for Grønbæk 2017

Priserne er for en uge.

Uge 1-6: 2.100 kr.
Uge 7-21: 2.700 kr.
Uge 22-34: 3.200 kr.
Uge 35-47: 2.700 kr.
Uge 48-52: 2.100 kr.
Rengøring (obligatorisk): 500 kr.
El (afregnes pr. kWh) 2,50 kr.
Varme (afregnes pr. liter olie): 11 kr.

Husleje mm. betales senest 2 måneder før opholdet.
Ved afbestilling senere end 2 måneder før opholdet, refunderes huslejen ikke.
Lejer opfordres til at sikre sig afbestillingsforsikring.

Huset udlejes løbende. Eneste krav for udlejning er, at du er medlem af Nyreforeningen. Dog udlejes huset til ikke-medlemmer i perioden 1. oktober – 1. april.

Book feriedialyse i Danmark

Nyreforeningen har to klinikker til feriedialyse, Skallerup Dialyseklinik og Fanø Dialyseklinik. Læs om dem og book behandling herunder.

Fanø Dialyseklinik

Fanø Dialyseklinik er beliggende i det moderne og velfungerende Sundhedshus på Vestervej 1 i Nordby på Fanø. Her er behandlinger og sundhedsydelser samlet på ét sted. I klinikken er der i første omgang indrettet 2 dialysepladser med maskiner, stole og borde, TV mv.

Dialysen drives af koordinerende sygeplejerske Per Eggert Larsen, og det lægefaglige ansvar ligger hos Overlæge Kjeld Erik Otte fra Fredericia sygehus. Der er fokus på at indrette dialysen efter aktuelle behov til f.eks. dialysedage og -tider såvel som tilpasning af selve behandlingen og plejen. Dialysebehandlingen er gratis for dig, da behandlingen betales af din region.

Du kan booke feriedialyse på Fanø hele året rundt ved at skrive til fanoe@nyreforeningen.dk.

Hent dialysepapirer

Dialyseordination Fanø