Rejser

Hirtsals rejser

Nyreforeningen arrangerer hvert år et antal rejser til udlandet for vores medlemmer. Derudover driver vi to feriehuse i Jylland, som alle medlemmer kan leje sig ind i.

Det er Rejseudvalget, som arrangerer samtlige udlandsrejser, og det er Feriehusudvalget, som har ansvaret for de to feriehuse. Har du ris eller ros, forslag til kommende rejser eller vil du gerne give en hånd med som frivillig, så kontakt Rejseudvalget eller Feriehusudvalget.

Læs om
Rejser til udlandet
Lej feriehus i Nordjylland
Lej feriehus i Midtjylland

Rejser til udlandet

Turen går til Mallorca i maj 2017

Nyd en dejlig ferie på Mallorca med Nyreforeningen til maj. Vi sætter kursen mod Can Pastilla, hvor vi skal bo på Hotel Marina Luz. Hotellet har en god beliggenhed – tæt på stranden og i gåafstand fra Playa de Palma. Fra hotellets pool-område har du en smuk udsigt over havet. Her er også en buffetrestaurant og bar. Du kan læse mere om hotellet på Spies’ hjemmeside. Vi rejser den 9. maj, og der er mulighed for ophold af enten en eller to ugers varighed. Der er afrejse fra Billund og København.

Praktisk

Rejsen er for alle medlemmer af Nyreforeningen. Vi bestiller dialysebehandling for alle i hæmodialyse, og der vil være danske hæmodialyse-sygeplejersker med på rejsen. Er du i p-dialyse, skal du selv bestille væsker mm. via hospitalet. Alle deltagere skal være selvhjulpne eller have medhjælper med. Der vil som altid være frivillige rejseledere med på turen.

Uanset om du skal have behandling eller ej, er det vigtigt, at du medbringer det blå EU-sygesikringskort på rejsen. Hvis du skal have dialysebehandling under opholdet, skal du allerede nu sikre dig, at kortet er gyldigt, da vi skal bruge kopi af kortet og dit pas ved booking af behandling.

1 uge

Pris pr. pers. i dobbeltværelse mod omgivelserne: 6.274 kr.
Pris pr. pers. i dobbeltværelse mod pool:                  6.574 kr.
Pris pr. pers. i dobbeltværelse med havudsigt:          6.874 kr.
Tillæg for eneværelse: 1.150 kr.

2 uger

Pris pr. pers. i dobbeltværelse mod omgivelserne: 9.280 kr.
Pris pr. pers. i dobbeltværelse mod pool:                  9.880 kr.
Pris pr. pers. i dobbeltværelse med havudsigt:     10.480 kr.
Tillæg for eneværelse: 2.300 kr.

Priserne er inklusiv:

• Fly med Thomas Cook Airlines t/r
  • Mad ombord på flyet
  • Bus fra lufthavn til hotel t/r
  • Halvpension

Lokale skatter og afgifter er ikke inkl. og udgør ca. 131 kr. pr. uge, der betales direkte på hotellet. Rejse- og afbestillingsforsikring er ikke inkluderet i prisen. Hvis du ikke allerede har rejse- og afbestillingsforsikring anbefaler Nyreforeningen, at du tegner en årsrejse- og afbestillingsforsikring gennem dit forsikringsselskab. Der kan søges ferielegat i din lokale kreds. Økonomisk trængte kan desuden søge yderligere tilskud til rejsen ved henvendelse til socialrådgiver Jan Jensen.

Tilmeldingsfristen er overskredet.

Lej feriehus i Nordjylland

skallerup-sl

Nyreforeningen købte i 2000 et sommerhus ved Skallerup Klit, beliggende Klitmarken 5, Nørlev, 9800 Hjørring. Sommerhuset ligger ca. 600 m fra havet, ca. 12 km. vest for Hjørring og 2 km. fra dialysen i Skallerup Seaside Resort.

Huset, der er bygget i 1999, er på godt 80 kvm. Huset er el-opvarmet, men med en stor brændeovn. Huset indeholder i øvrigt alle moderne faciliteter inklusive vaskemaskine, opvaskemaskine og TV. Der er i alt 6 sovepladser i sommerhuset. Et soveværelse med 2 enkeltsenge, ekstra bred dør hertil, et værelse med køjesenge og et soveværelse med dobbeltseng. Der er bord og stole til 8 personer, service og bestik til 12 personer og et helt moderne indrettet køkken. Huset opvarmes om vinteren med pejsebrænde i den store brændeovn.

Sommerhuset er renoveret i efteråret 2011, således at det nu er mere handicapvenligt. Der er flisebelægning ved indgangspartiet samt kørestolsrampe og ekstra bred indgangsdør. Badeværelset er totalrenoveret med hæve/sænke vask, greb ved toilet, bruseniche uden kant samt greb. Der er badebænk på badeværelset og skydedør ind til badeværelset.

Det er en fordel at have bil til rådighed – især fordi der er så mange forskellige turistattraktioner. Men det kan også lade sig gøre at komme frem med det offentlige transportsystem. Du kan tage toget til Hjørring og enten bus eller taxa det sidste stykke.

Husdyr er ikke tilladt, dog med undtagelse af fører-/handicaphund. Rygning i huset er ikke tilladt.

Dialyse i Skallerup

Dialysen er beliggende i Skallerup Seaside Resort. Den blev etableret i 1999 og drives af Nyreforeningen. Vi råder nu over 4 dialysepladser. Dialysen har åbent hele året. Dialysen har en fastansat sygeplejerske samt sygeplejerskevikarer fra Hjørring og Aalborgs dialyseafsnit. Dialysebehandlingen er gratis for dig, da behandlingen betales af din region.

Dialysen Skallerup Klit
Skallerup Seaside Resort
Nordre Klitvej, Skallerup
9800 Hjørring

Hent dialysepapirer:

Dialyseordination

Kaution Skallerup

Dialysetider

Turistattraktioner nær Skallerup

Hvis du er til akvarier og fiskerihavn, så ligger Hirtshals kun 15 km væk. Nyfangede fisk kan købes ved de små både, der ligger ved kaj for enden af fiskeriauktionen.

Mårup kirke, som forhåbentlig ikke falder i havet foreløbigt, ligger ved Lønstrup, ca. 10 km fra Nørlev – og en rask tur langs stranden bringer én til Rubjerg Knude. Her ligger fyrtårnet, som er totalt tilsandet. Den langstrakte fine sandstrand strækker sig helt fra Skagen og ned til Blåvand. Hjørring med sin hyggelige, lille gågade og mange fine forretninger ligger 12 km fra sommerhuset.

Udlejningstakster for Skallerup 2017

Priserne er for en uge.

Uge 1-6: 2.100 kr.
Uge 7-21: 3.000 kr.
Uge 22-34: 3.500 kr.
Uge 35-47: 3.000 kr.
Uge 48-52: 2.100 kr.
El 2,50 kr. pr. kWh
Rengøring (obligatorisk) 500 kr.

Husleje mm. betales senest 2 måneder før opholdet.
Ved afbestilling senere end 2 måneder før opholdet, refunderes huslejen ikke.
Lejer opfordres til at sikre sig afbestillingsforsikring.

Ansøgning om ophold sker ved henvendelse til Birthe Nielsen, tlf. 50 93 59 41 eller dialyse@nyreforeningen.dk.

Lej feriehus i Midtjylland

gronbaek-feriehus

I Grønbæk, mellem Silkeborg og Randers, har vi indrettet en hyggelig feriebolig i det gamle Grønbæk Hospital på Erik Glippingvej 1, 8643 Ans.

I 1978 tog Nyreforeningen det dengang 200 år gamle Grønbæk Hospital i brug som et rekreations- og feriested for foreningens medlemmer. Feriehuset er beliggende i byen Grønbæk mellem Silkeborg og Randers.

Efter en kraftig renovering i 1978 fremtræder Grønbæk i dag helt moderne indvendigt med alrum med moderne køkken og spiseplads til 12 personer. Der er 3-4 enkeltværelser og et dobbeltværelse, altså 6 sovepladser.

Huset udlejes til en familie ad gangen.

Dialyse

Der er opstillet et dialyseapparat af mærket Gambro AK 100 i huset. Dialyserne udføres med hjælp fra sygeplejersker fra dialyseafdelingen på Viborg Sygehus. Regionen betaler for behandlingen.

Dialysepapirer

Dialyseordination Grønbæk

Kaution Grønbæk

Udlejningstakster for Grønbæk 2017

Priserne er for en uge.

Uge 1-6: 2.100 kr.
Uge 7-21: 2.700 kr.
Uge 22-34: 3.200 kr.
Uge 35-47: 2.700 kr.
Uge 48-52: 2.100 kr.
Rengøring (obligatorisk): 500 kr.
El (afregnes pr. kWh) 2,50 kr.
Varme (afregnes pr. liter olie): 11 kr.

Husleje mm. betales senest 2 måneder før opholdet.
Ved afbestilling senere end 2 måneder før opholdet, refunderes huslejen ikke.
Lejer opfordres til at sikre sig afbestillingsforsikring.

Huset udlejes løbende. Eneste krav for udlejning er, at du er medlem af Nyreforeningen. Dog udlejes huset til ikke-medlemmer i perioden 1. oktober – 1. april.