En stor tak for støtten til lotteriet 2017

Nyreforeningen siger her en stor tak til alle, der støttede op om lotteriet. Vi glæder os til at kunne offentliggøre det samlede resultat af lotteriet til december.

Landet over har fantastiske ildsjæle gennem de sidste tre måneder på gader og stræder udbredt kendskabet til nyresygdom og nyresyges vilkår ved at sælge lodsedler Nyreforeningen.

Nyreforeningens årlige lotteri er netop afsluttet, og vi vil her benytte lejligheden til at sige en stor tak til alle, der støttede op om lotteriet ved enten at købe lodsedler eller ved at sælge lodsedler til gavn for alle berørt af nyresygdom i Danmark.

”Vi kunne ikke gennemføre det uden jeres engagement, og I gør alle en kæmpe forskel. Det årlige lotteri er en kerneaktivitet for Nyreforeningen, som både er med til at sikre foreningen vigtige midler, der er altafgørende for vores virke, og som samtidig er med til at skabe opmærksomhed på, hvad det betyder at være ramt af nyresygdom,” udtaler Jan Rishave, formand for Nyreforeningen.

Lotteriet afvikles hvert forår. Det reviderede regnskab vil blive offentliggjort til december 2017 på Nyreforeningens hjemmeside.

Flotte resultater i alle dele af landet

Alle dele af landet har været stærkt engageret i lotteriet, og det kan ses på resultatet af DM i lodseddelsalg. Vi håber, de flotte resultater i DM er en tendens, der vil afspejle sig i det samlede salgstal.

Med 3250 solgte lodder løber boligforeningen Kanalen fra Fyn af med sejren i DM i lodseddelsalg. På en imponerende andenplads kommer Amager SK Håndbold fra København/Frederiksberg med 2680 solgte lodder. Ikke alene har amarkanerne solgt flere lodder end sidste års vinder, hele salget er tilmed foregået siden midten af maj. Også i det jyske har der været godt gang i salget – årets tredjeplads går til Kjellerup Idrætsforeningen i Midtjylland, der har solgt 2250 lodder.

Som tidligere år præmieres vinderne således:

1. pladsen 10.000 kr.
  2. pladsen 5.000 kr.
  3. pladsen 3.000 kr.

Tillykke til de tre vindere og stor ros til alle, der har solgt lodsedler. Det er så flot gået.

Vi glæder os til at offentliggøre det færdige regnskab til december.

Læs mere om Nyreforeningens årlige lotteri her.