Header nyre
Vi arbejder for at øge livskvaliteten for nyresyge, pårørende og donorer

Håndbog i sygepleje nefrologi forsidebillede

Ny nefrologisk håndbog til plejepersonale, der passer nyresyge patienter

Ny nefrologisk håndbog til plejepersonale, der passer nyresyge patienter, udkommer fra FADL´s forlag den 8. august 2022. Bogen henvender sig til sygeplejestuderende og nyuddannede sygeplejersker og kan med fordel bruges af alle i specialet som et klinikvenligt og let tilgængeligt opslagsværk. Bogen henvender sig også til personale udenfor de nefrologiske afdelinger, hvor nyrepatienten er indlagt, og sygeplejersker der passer nyresyge patienter i primærsektor.

Her kan du se, hvad der sker i dit nærområde og hvordan du kan kontakte din lokale kreds.

Klik på dit område eller det hospital, du hører til.

Hverdagsretterne

Kogebog til dig med nedsat nyrefunktion

‘Hverdagsretterne’ er en kogebog målrettet mennesker med nedsat nyrefunktion før dialyse. Bogen indeholder 45 nemme og velsmagende vegetariske retter med fokus på et lavt indhold af protein, salt, kalium og fosfat, som oplyses for hver ret. Samtidig forklares nogle af principperne for hensynsfuld madlavning til nyresyge.

Kogebogen blev først udgivet som en gratis e-kogebog. Men på grund af efterspørgsel efter en fysisk udgave, har Nyreforeningen skabt en printversion, der er smuk og overskuelig og kan ligge på køkkenbordet, imens man laver mad.

100,00 kr. 250,00 kr. 500,00 kr. 1.000,00 kr. 5.000,00 kr.